پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۲:۳۴

توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی با ثبت ركوردهای تازه

ایران دریلینگ: مسئول برنامه‌ریزی و كنترل پروژه طرح فاز 13 پارس جنوبی ضمن تشریح پیشرفت بخشهای مختلف این طرح گفت: فاز 13 پارس جنوبی با پیشرفت کلی 93.4 درصدی از ابتدای سال 96 تاکنون موفق به کسب رکوردهای بی‌نظیری در مراحل ساخت، نصب و راه‌اندازی شده است. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، رضا مویدی با اشاره به تحرك بیشتر پروژه‌های باقیمانده پارس جنوبی در آخرین روزهای سال 97 به منظور كسب منافع حداكثری برای كشور گفت: فاز 13 پارس جنوبی نیز به عنوان یكی از بزرگترین پروژه‌های ملی كشور هم‌اكنون به پیشرفت 93.4 درصدی در مجموع بخش‌های دریایی و خشكی رسیده است. وی با بیان اینكه شتاب‌بخشی به توسعه فاز 13 پارس جنوبی طی 20 ماه گذشته، به طور محسوسی افزایش یافته است، گفت: از ابتدای سال 96 تاكنون فاز 13 با پیشرفت 11.4 درصدی در كل طرح، پیشرفت 13 درصدی در بخش ساخت و راه‌اندازی سكوها، پیشرفت 31 درصدی در بخش احداث خطوط لوله اصلی و فرعی و پیشرفت 11.5 درصدی در بخش حفاری ركورددار بوده است.

مسئول برنامه‌ریزی و كنترل پروژه طرح فاز 13 پارس جنوبی ضمن اعلام پیشرفت 91.47 درصدی عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی سكوهای 4گانه این فاز، بارگیری، نصب و راه‌اندازی همزمان دو سكوی دریایی این طرح در كنار تكمیل عملیات احداث خطوط لوله دریایی را نشانه ارتقای سطح دانش متخصصان صنایع نفت و گاز در كشور عنوان كرد و گفت: صنعت فراساحل با الهام از درس‌آموخته‌های گذشته و ورود به بخش‌های طراحی، مهندسی، ساخت، اجرا و راه‌اندازی سكوهای دریایی بدون حضور كارشناسان خارجی به عصری نوین از بالندگی و رشد وارد شده است. مویدی راه‌اندازی دو عرشه A و C و تكمیل عملیات حفاری موقعیت‌های این دو سكو را از اولویت‌های كاری سال آینده عنوان كرد و گفت: با تكمیل این دو سكو ظرفیت تولید گاز از موقعیت فاز 13 پارس جنوبی تكمیل و به میزان 56 میلیون مترمكعب در روز خواهد رسید.

به گفته این مقام مسئول در پروژه فاز 13، سكوی اصلی 13A از پیشرفت۸۸.۳۹ درصدی و سكوی اقماری 13C از پیشرفت ۸۵.۴۳درصدی برخوردار است كه با اتمام مراحل ساخت در یارد صنعتی بوشهر، بارگیری این دو عرشه در اوایل سال آینده انجام می‌شود. وی همچنین به پیشرفت 95.5 درصدی احداث خطوط لوله دریایی این طرح اشاره كرد و با یادآوری تكمیل لوله‌گذاری دو خط اصلی و یك خط فرعی دریایی این طرح گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات احداث خط لوله فرعی موقعیت دریایی A به C تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. مسئول برنامه‌ریزی و كنترل پروژه طرح فاز 13 پارس جنوبی میزان پیشرفت بخش پالایشگاهی این طرح را 94.81 درصد اعلام كرد و یادآور شد: هم‌اكنون چهار ردیف گازی، یك ردیف تصفیه گازهای اسیدی، یک ردیف تولید اتان ، واحد تولید میعانات گازی و واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه فاز 13 با دریافت گاز ترش از سکوی 13B و فاز ۶ الی ۸ در مدار بهره‌برداری قرار دارند، همچنین راه‌اندازی اولین واحدهای تولید پروپان و بوتان تا ۳۰ بهمن امسال و تكمیل مخازن ذخیره‌سازی این دو فراورده ارزشمند در صنعت پتروشیمی به سال آینده موكول می‌شود.

رضا مویدی مهمترین دستاورد توسعه مگاپروژه‌های پارس جنوبی را تربیت نیروی متخصص و كاردان عنوان كرد و گفت: طی سال‌های گذشته هزاران نیروی انسانی شاغل در بخشهای مختلف فنی، مهندسی، عملیاتی، اجرایی و... طرح‌های پارس جنوبی اندك‌اندك با شیوه اجرای پروژه‌های بزرگ آشنا شدند و این خود بزرگترین سرمایه برای كشور محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینكه ایران در آستانه كسب ركوردی تازه در برداشت گاز از مخزن مشترك پارس جنوبی قرار دارد، خاطرنشان كرد: درآمدهای حاصل از فروش محصولات پارس جنوبی به بهره‌وری اقتصاد كشور كمك شایان توجهی خواهد كرد.



  کد خبر : 2755
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :